Neues-logo-gross.gifgif

Estem contents que el que hagis trobat hagi estat del teu interès. No dubtis a contactar amb nosaltres per allò que et calgui. Aquest és un projecte en construcció i es desitjos de conèixer noves realitats i de poder aportar aquell coneixement adquirit al servei de projectes il·lusions i objectius nobles.

No tenim cap pressa

Konzepte és un projecte personal que pretén facilitar la implementació de polítiques culturals eficaces. Com en l'educació la implementació de polítiques culturals requereix temps. Un temps que massa sovint no ens donem. Val la pena invertir en coneixement per a obtenir uns resultats més d'acord al que les nostres ideologies ens demanen.

Els nostres projectes en dades

Dinamització90%
Educació permanent75%
Anàlisi i diagnosi100%
Difusió cultural80%

Entrades al bloc

juliol 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« maig    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Diagnosi de l’educació permanent a Osona

By Xavier Mingo 2 anys ago
Home  /  Portfolio Item  /  Diagnosi de l’educació permanent a Osona
educació permanent

Diagnosi de l’ educació permanent a Osona

Any 2005

Client final: Diputació de Barcelona. Servei d’educació

Encàrrec: Confecció d’una diagnosi del sector que permeti l’ordenament de prioritats.

 

En l’anàlisi de l’educació permanent trobem, de seguida, una lleu, però determinant dificultat: la idea que del concepte “educació permanent” hom en té. Així, resulta complex determinar i acotar per part d’una majoria de persones l’objecte d’anàlisi que proposa aquest estudi.

L’Educació Permanent ha de suposar el desenvolupament transversal d’actuacions en els àmbits de la formació bàsica, la formació per al treball i la formació per al desenvolupament personal i la ciutadania activa1.

La present diagnosi ha treballat aquestes tres vessants de l’educació permanent sota un únic criteri, com part integrant d’un únic procés, tot i que prenent les tres formes diferents:

  • Per una banda, la formació bàsica o instrumental, la que ha de permetre la capacitació per a fer front a les situacions vivencials de forma positiva i plena per part de les persones. Formació que malgrat comptar amb un alt component formal, desenvolupa àmplies xarxes de coneixement a través dels aprenentatges més instrumentals, i on prenen un autèntic protagonisme els espais no formals i informals en l’establiment d’aquestes xarxes.
  • La formació per al treball, al ser un dels elements pràctics més recorreguts en les accions de formació, compta en aquesta diagnosi amb una important rellevància, tot i que no de forma prominent. No cal obviar la importància de l’economia en les relacions i funcionament del sistema social que ens hem dotat, ni tampoc la oportunitat que ofereix el treball en l’aspecte de desenvolupament de les motivacions i aprenentatges personals, malgrat siguin aquests bàsicament instrumentals. Hem volgut integrar aquests aprenentatges en la mateixa proporció i importància que tenen els altres dos aspectes de l’educació permanent al ser tots ells de molta rellevància.
  • Finalment l’educació per al desenvolupament personal i la ciutadania activa. Malgrat poder semblar un calaix de sastre, aquest aspecte conté elements fonamentals del desenvolupament no solament dels individus, sinó sobretot de les comunitats.

 

this work was shared 0 times
 000
About

 Xavier Mingo

  (29 articles)