Animació sociocultural
Any 1995
Client final: GESTIOMAT SAM Ajuntament de Torelló
Contingut: L’encàrrec consistí en l’aadaptació de continguts i docència d’un curs de 500 hores d’Animació sòciocultural. Aquest curs comptà amb la participació d’una quinzena de joves del territori amb interessos en la dinamització cultural. A més de la docència es realitzaren tasques de gestió de visites i documentació.
L’encàrrec consistí en el disseny i implementació d’un curs d’orientació professional per a joves en l’aprenentatge de tècniques d’animació sociocultural. La sociocultura com a eina de desenvolupament local i de treball amb les comunitats a través del fet cultural.
Aquest curs amb la participació de diversos ponents, comptà amb una vintena d’alumnes que posteriorment van poder desenvolupar un període de pràctiques. Desconeixem el grau d’inserció d’aquest alumnes, si bé, alguns d’ells ens consta van poder col.locar-se com a animadors o gestors culturals.
En un moment històric on no existien estudis oficials que acollíssin l’animació sociocultural, les alternatives a la formació eren les propostes que municipis i consorcis municipals podien oferir. En aquest sentit, gestiomat (Ajuntament de Torelló) va fer una aposta per a la creació de nous perfils que donaven sortida a necessitats de treball en el territori i que en aquell moment, plantejaven els municipis associats de la Vall del Ges, Orís i el Bisaura.
Comentaris recents