En la gestió diària possiblement tenim pocs moments per a preguntar-nos coses com:
Konzepte us ofereix un servei d’anàlisi i millora de la vostra organització cultural.
Treballem sobre l’experiència de moltes regidories i serveis de cultura on hem treballat.
Les persones són l’actiu bàsic dels serveis públics de cultura. Serveis, moltes vegades infradotats o no prou dinensionats a realitats actives i dinàmiques.
Per això és necessari optimitzar i racionalitzar els serveis públics de cultura i orientar-los a aquells àmbits o projectes que són estratègics i rellevants per al territori.
Disposar de molts recursos no és sinònim d’un bon servei cultural públic. Bona part dels nostres serveis públics no disposen dels recursos que voldríem, ni dels que serien objectivament necessaris.
La inversió pública local en cultura, malgrat, a vegades, és considerable, s’orienta a la creació de recursos i equipaments, deixant els serveis tècnics en situacions de feblesa. A l’augment de serveis i equipaments es genera un augument d’encàrrecs a les persones que gestionen aquests espais.
La mirada sobre aquests recursos i serveis fa que, tot sovint, es plantegi la dimensió i la seva racionalització. Una dimensió que requereix de diverses preguntes i anàlisis conjuntes entre els diversos actors de la comunitat.
Més no vol dir millor de forma lineal. La gestió dels recursos públics culturals, passa molt sovint per la gestió adequada dels recursos sobre les persones que hi treballen. Generar eficàcia demana coneixement i consciència sobre les realitats on volem intervenir i posar el focus en allò que volem.
Comentaris recents