Neues-logo-gross.gifgif

Estem contents que el que hagis trobat hagi estat del teu interès. No dubtis a contactar amb nosaltres per allò que et calgui. Aquest és un projecte en construcció i es desitjos de conèixer noves realitats i de poder aportar aquell coneixement adquirit al servei de projectes il·lusions i objectius nobles.

No tenim cap pressa

Konzepte és un projecte personal que pretén facilitar la implementació de polítiques culturals eficaces. Com en l'educació la implementació de polítiques culturals requereix temps. Un temps que massa sovint no ens donem. Val la pena invertir en coneixement per a obtenir uns resultats més d'acord al que les nostres ideologies ens demanen.

Els nostres projectes en dades

Dinamització90%
Educació permanent75%
Anàlisi i diagnosi100%
Difusió cultural80%

Entrades al bloc

juny 2019
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« juny    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Gestió cultural no és educació?

By Xavier Mingo 8 anys agoNo Comments
Home  /  Educació  /  Gestió cultural no és educació?
educació gestió cultural

Gestió cultural no és educació? (1)

gestió cultural: educació a la mirilla.

Gestió cultural i educació no són un recorregut atzarós, si no que formen part d’una pròpia essència, la del treball de cohesió comunitària. Per trajectòria, no puc dissociar l’educació de la gestió cultural, dos feines que malgrat mirar-se de lluny, apareixen permanent enllaçades.
Cada vegada més aquests termes em sonen a extemporanis. Com si no hagués passat el temps des dels anys 80 i 90 quan les polítiques socials començaven a veure en la cultura un pur recurs i on parlar de sociocultura era treballar amb l’escola, els esplais i les associacions de forma creativa. Ara em sonen a lluny i vell, però veig que cada dia em prenen més forma i més actualitat.
Potser serà en aquest espai on podré conèixer i apreciar encara més el valor d’aquesta, feliç, associació.

No resulta una casualitat que cada vegada més els gestors culturals miren al món de l’educació com necessitats d’interlocutors que afiancin el valor de la seva feina. Ja no solament el valor, si no la seva utilitat. Són moltes les veus que qüestionen l’impacte de les polítiques culturals. Al llarg els darrers treenta anys d’implementació d’aquestes polítiques el saldo resulta insuficient i poc consistent. És per això que tenim necessitat de cercar noves vies que permetin significar el valor de la cultura. Hem assolit certs quotes de maximitzar l’accés a la cultura, si bé, amb molts matisos. Però no em incorporar en el DNA de les generacions el valor de la creativitat. No com una habilitat vinculada a la plàstica, sinó al funcionament regular de la nostra existència.

Poso en valor l’aposta de diverses pedagogies, com la pedagogia Waldorf, en posar la creació vinculada a les arts com eix central de la formació curricular, emocional i espiritual de les persones. Aquesta aposta ha de permetre que els joves no solament disposin d’aquesta habilitat  de forma inherent, sinó que la utilitzin com una eina familiar al seu abast.

Categories:
  EducacióOpinió
this post was shared 0 times
 000
About

 Xavier Mingo

  (47 articles)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Warning: fsockopen(): unable to connect to www.sweetcaptcha.com:80 (Connection timed out) in /usr/home/konzepte.cat/web/wp-content/plugins/sweetcaptcha-revolutionary-free-captcha-service/library/sweetcaptcha.php on line 81