Neues-logo-gross.gifgif

Estem contents que el que hagis trobat hagi estat del teu interès. No dubtis a contactar amb nosaltres per allò que et calgui. Aquest és un projecte en construcció i es desitjos de conèixer noves realitats i de poder aportar aquell coneixement adquirit al servei de projectes il·lusions i objectius nobles.

No tenim cap pressa

Konzepte és un projecte personal que pretén facilitar la implementació de polítiques culturals eficaces. Com en l'educació la implementació de polítiques culturals requereix temps. Un temps que massa sovint no ens donem. Val la pena invertir en coneixement per a obtenir uns resultats més d'acord al que les nostres ideologies ens demanen.

Els nostres projectes en dades

Dinamització90%
Educació permanent75%
Anàlisi i diagnosi100%
Difusió cultural80%

Entrades al bloc

setembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« ag.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Educació i creativitat, obrim el focus

By Xavier Mingo 2 anys agoNo Comments
Home  /  Cultura Municipal  /  Educació i creativitat, obrim el focus

Al voltant de la creativitat i l’ educació

El vídeo del Sr. Robinson és il-lustratiu. Si bé és clar el seu missatge en el context escolar, també podem extrapolar-lo a la funció educativa local i també a la gestió cultural territorial.

Ja haureu copsat en els anteriors articles d’aquest bloc que distingeixo poc entre la gestió cultural i l’educació o la sociocultura. Per mi són part d’una mateix cosa. Una forma d’entendre el territori, però sobretot les persones que l’habiten. Això ens fa pensar les accions de la comunitat amb criteris d’eficiència, si, però també d’adaptació a les realitats i necessitats de les persones.

L’estímul de la creativitat requereix, com planteja el Sr. Robinson el dret a l’error i a la provatura. Això no es contradiu amb l’eficiència o l’efectivitat. Ni tampoc amb la necessitat de la planificació o l’estratègia (que també haureu pogut copsar en altres articles d’aquest bloc com aquest sobre la indicació, o aquest sobre la necessitat de planificar). L’acceptació de l’error és una part del procès metodològic i per tant forma part del procés creatiu.

Indefectiblement, la creació, i per tant l’error, han de ser part dels recorreguts de persones i grups en el seu esdevenir.

És cert que en organitzacions poc avesades a l’avaluació, l’error es conceptualitza com un problema. Un esdeveniment a minimitzar i a amagar de les anàlisis o avaluacions.

L’error per ell mateix, i per tant, la creativitat haurien de ser les pedres precioses de qualsevol procés de treball on es preui la millora i la qualitat. Si bé, és imprescindible crear una certa sistemàtica que permeti incorporar de forma natural aquests espais creatius per a no ser massa naïfs i poc efectius. Cal desterrar aquesta idea que la creativitat no pot ser incroporada en processos més sistemàtics ni genera més que una efervescència puntual. El projecte Culthunting   desenvolupat per Aportada la Cristina Salvador (@csalvadorb) n’és una bona mostra.

Categories:
  Cultura MunicipalEducació
this post was shared 0 times
 000
About

 Xavier Mingo

  (37 articles)

Leave a Reply

Your email address will not be published.