Neues-logo-gross.gifgif

Estem contents que el que hagis trobat hagi estat del teu interès. No dubtis a contactar amb nosaltres per allò que et calgui. Aquest és un projecte en construcció i es desitjos de conèixer noves realitats i de poder aportar aquell coneixement adquirit al servei de projectes il·lusions i objectius nobles.

No tenim cap pressa

Konzepte és un projecte personal que pretén facilitar la implementació de polítiques culturals eficaces. Com en l'educació la implementació de polítiques culturals requereix temps. Un temps que massa sovint no ens donem. Val la pena invertir en coneixement per a obtenir uns resultats més d'acord al que les nostres ideologies ens demanen.

Els nostres projectes en dades

Dinamització90%
Educació permanent75%
Anàlisi i diagnosi100%
Difusió cultural80%

Entrades al bloc

setembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« ag.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Contractació artística

Contractació artística
By Xavier Mingo 2 mesos agoNo Comments
Home  /  Serveis culturals  /  Recursos gestió cultural  /  Contractació artística
Gestió cultural

La contractació artística, una voluntat de ser:

Massa sovint, a l’hora de voler contractar artistes per a programacions ens trobem amb una dramàtica curiositat: l’artista és i vol ser autònom. (en la contractació artística, en el millor dels casos)

És clar que cadascú fa el camí que vol i de la manera com vol, però resulta, com a mínim curiós, que un dels sectors més abandonats i menystinguts, vulgui seguir i segueixi sense reclamar un bri de dignitat.

Els que contractem produccions artístiques i artistes per a programacions diverses, disposem d’eines per a facilitar la contractació d’artistes de forma normativa, i a més, amb una força inusual per a dignificar el sector.

Pocs artistes coneixen el “Règim general d’artistes”. Un règim específic per a “artistes i toreros” que camina amb discreció en el nostre marc normatiu des de fa més de dues dècades.

Aquest règim, obliga poc a l’artista i molt al promotor. Però és una bona eina?

Entenc que l’exigència al promotor és una situació potser anormal en el context de la contractació de serveis, però la seva eficàcia és rotunda i la seva contribució a la dignificació del sector artístic és incontestable.

Òbviament això requereix d’una reconsideració de la funció i responsabilitat dels promotors, privats, o públics en un context cultural on la contractació és una baula feble, i a vegades inexistent de la cadena de valor de la cultura.

Molts artistes rebutgen de dret qualsevol altra forma que no sigui presentar una factura com a expressió incontestable de la seva professionalitat. De fet, l’exercici de la llibertat de tria en la forma que hom concep la seva feina s’expressa en tant de la forma amb la que hom es presenta. Curiosament, els artistes disposen d’un règim de la Seguretat social específic per a ells i que, en el meu parer, és certament beneficiós.

Aquest benefici seria ple, si fos el sector, tot ell, qui adoptés les eines que té per a dignificar el seu treball

. Una implementació que requereix de la consciència de sector, atomitzat, sí, però amb moltes coses comunes que requereixen d’alguna comunió que sobrepassi la individualitat.

Per això, sí puc respondre, que per mi el RGA és una bona eina per a la contractació dels artistes i del personal que desenvolupa accions auxiliars. En entrades posteriors desenvoluparem aquesta idea.


Podeu accedir a algun document publicat aqui.

Més documents: Real decreto i document de formació del SDE (Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya)

Una consultoria especialitzada en artistes i absolutament recomanable: Subiturre

 

Categories:
  Recursos gestió culturalServeis culturals
this post was shared 0 times
 000
About

 Xavier Mingo

  (37 articles)

Leave a Reply

Your email address will not be published.